سرمایه گذاری در بورس

سرمایه گذاری در بورس

مهرداد

به وبلاگ من خوش آمدید

موضوعات

خدمات انفورماتیک

شرکت مپنا

کنتور سازی

اخبار گوناگون بورسی


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرمایه گذاری در بورس و آدرس tehranbors.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پیوند ها

عنوان لینک

ماساژور و لوازم لاغری، ماساژور هوشمند،ماساژور دستی،ماساژور چشم

کیت اگزوز

زنون قوی

چراغ لیزری دوچرخه

مطالب اخير

سرمایه گذاری بلند مدت

رعایت اصول اولیه سرمایه گذاری

شرکت خدمات انفور ماتیک

پیش بینی مدیر عامل بورس تهران

صندوق ها

صندوق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری ساپیا

هفته آخر مجامع

نويسندگان

مهرداد

پیوند های روزانه

سازهای سنتی ایرانی

بورس به توان بی نهایت

همفکران

کیت اگزوز ریموت دار برقی

ارسال هوایی بار از چین

خرید از علی اکسپرس

الوقلیون

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com

امكانات جانبي

RSS 2.0

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 136
بازدید کل : 68596
تعداد مطالب : 58
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1


هفته آخر مجامع

 اقتصاد - همایون دارابی: بازار داد و ستد سهام در حالی امروز فعالیت خود را از سر می‌گیرد که این هفته آخرین هفته از فرصت قانونی 4ماهه شرکت‌های دارای سال مالی منتهی به آخر اسفند ماه برای برگزاری مجامع سالانه است.

 

هر ساله معمولا آخرین هفته تیرماه و ترافیک سنگین برگزاری مجامع عملا روند بازار را متاثر کرده و بسياري از شرکت‌های بورسی مجامع خود را در این هفته برگزار می‌کنند. کارشناسان بازار به ویژه مجامع شرکت‌هایي نظیر بانک‌های ملت، تجارت و صادرات، فولاد مبارکه، فن‌آوران، ایران خودرو، سایپا و سرمایه‌گذاری سایپا را در این هفته دارای اهمیت بیشتری ارزیابی می‌کنند؛ هر چند عملا مجمع هر شرکت دارای بار خبری و اطلاعاتی مهمی برای سهامداران آن شرکت است اما مجمع شرکت‌های یادشده به دلیل پيشتاز بودن در گروه‌های مربوطه دارای اهمیت مضاعفی برای ارائه تصویری از فعالیت‌های گروه‌های مختلف سهام است.
در بازار سهام هفته گذشته بازار همچنان به روند رکود توام با کاهش نسبی قیمت‌ها ادامه داد. بيشتر کارشناسان در حال حاضر سه موضوع نامشخص بودن تکلیف بخش عمده‌ای از وزارتخانه‌های اقتصادی از جمله رفاه و صنایع و معادن، خروج نقدینگی از بازار به سمت بازارهای موازی از جمله اوراق مشارکت، طلا و ارز و همچنین نگرانی از مسائل سیاسی را دلایل تداوم رکود موجود در بازار ارزیابی می‌کنند از دیدگاه این گروه از کارشناسان در صورت آنکه پایان فصل مجامع توام با تعیین تکلیف وزارتخانه‌های بدون وزیر و همچنین فروکش کردن مسائل سیاسی باشد بازار می‌تواند شرایط بهتری را تجربه کند؛ اما در صورت آنکه هر یک از عوامل یاد شده باقی بماند بازار قادر به خروج از چنبره رکود نخواهد بود.
در این میان حضور ريیس‌جمهوری در برخی از مراسم اقتصادی در هفته گذشته موجب امیدواری کارشناسان برای بازگشت حمایت دولت از فعالیت‌های اقتصادی پس از یک دوره بحث در مسائل سیاسي است. دکتر احمدی‌نژاد هفته گذشته در مراسم بهره‌برداری از فولاد عجب شیر با اشاره به اینکه رقم صادرات غیرنفتی کشور در سال 83، 2/7 میلیارد دلار بوده که این میزان در سال گذشته به 36 میلیارد دلار رسید و دولت قصد دارد این میزان را امسال به 45 میلیارد دلار برساند، افزود: امروز دولت توانسته چند برابر دولت‌های قبلی برنامه‌های عمرانی و صنعتی را اجرا کند و عامل آن هم تکیه بر مردم به عنوان کسانی که باید همه کارهای تولیدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را در کشور به عهده داشته باشند، بوده است.
در این میان در تحولات سیاسی خارجی، معامله‌گران همچنان شاهد تداوم بحران در خاورمیانه و شمال آفریقا هستند که این امر مساله پرونده هسته‌ای کشورمان را از اولویت خارج کرده است.
در مسائل اقتصادی، معامله‌گران در هفته گذشته با تداوم شایعاتی در مورد کسری بودجه دولت به ویژه در بخش پرداخت یارانه‌های نقدی همراه بودند. این امر با اعلام تعویق يك هفته‌ای پرداخت یارانه‌های نقدی در انتهای هفته گذشته تشدید شد.در همین حال احتمال افزایش بهای حامل‌های انرژی برای جبران کسری منابع این طرح نیز همچنان مطرح است. در این میان سخنان سرپرست وزارت صنایع و معادن در مورد پرداخت یارانه نقدی به شرکت‌های سیمانی و صنایع انرژی بر دیگر، موجب شده است معامله‌گران همچنان با نگرانی در انتظار گزارش‌های سه ماهه شرکت‌های انرژی بر باشند که در این میان گزارش‌های اولیه نشان از قابل تحمل بودن فشار هدفمندی بر شرکت‌های سیمانی دارد. گزارش سه ماهه سه شرکت سیمان نی‌ریز، ايلام و دشتستان نشان از تاثیرات طرح هدفمندی دارد. سیمان نی ریز با فروش 6درصد بیشتر در سه ماهه، افت 27درصدی سود شرکت را تجربه کرده است. سیمان ایلام با رشد 52درصدی فروش در سه ماهه حاشیه سود 22درصدی را تجربه کرده، حال آنکه اين رقم در مدت مشابه سال قبل 44درصد بوده است. فروش سیمان دشتستان نیز 4درصد رشد کرده که توام با افت 26درصدی سود شرکت بوده است.
در بازار‌های جهانی همچنان بازارها با نوسان‌های قابل ملاحظه‌ای همراه هستند. در این بخش در بازار جهانی فلزات، معامله‌گران همچنان شاهد قیمت‌های قابل ملاحظه مس هستند در این بخش اعلام اعتصاب کوتاه مدت یکی از بزرگ‌ترین معادن مس جهان همچنان بهای این فلز را بالا نگه داشت. در همین حال بحران در حوزه یورو سبب شده است تا افزایش ارزش دلار و به دنبال آن فشار کاهشی در قیمت فلزات رخ دهد. بهای مس در آخرین معاملات بورس فلزات لندن 9 هزار و 655دلار در هر تن رقم خورد و بهای آلومينیوم و سرب و روی نیز به ترتیب 2هزار و 477دلار، 2هزار و 687دلار و 2هزار و 339دلار در هرتن رقم خورده است بهای بیلت فولادی نیز در بورس فلزات لندن به 620دلار در هر تن رسيد.
در همین حال بهای نفت نیز بدون تغییر جدی در بازارهای جهانی باقی مانده است. بهای نفت برنت 115دلار در هر بشكه و وست تگزاس نیز در حد 3/95دلار باقی مانده است.
در محصولات پتروشیمی انتظار برای رشد بهای کودهای شیمیایی به دنبال افزایش بهای محصولات غذایی وجود دارد. این امر می‌تواند برای شرکت‌های این بخش خبر خوبی محسوب شود. پاره‌ای از تحلیلگران خارجی وضعیت سهام تولیدکنندگان کود شیمیایی در سال جاری را همچنان رو به تقویت ارزیابی می‌کنند.
در بورس کالای تهران نیز روز چهارشنبه برخی از شرکت‌های بورسي اقدام به عرضه محصولات خود کردند که اوره پتروشیمی شیراز هر کیلو 5هزار و 200ریال، اسید استیک فن‌آوران 6هزار و 929 ریال، متانول فن‌آوران 2هزار و 971ریال و متانول زاگرس هر کیلو 3هزار و 320ریال قیمت خورد.
در بازار سرمایه هفته گذشته معامله‌گران با راه‌اندازی فاز نهایی بورس نفت مواجه بودند این امر با عرضه 600هزار بشکه نفت خام همراه شد که معامله نشد. این معامله 70 میلیارد توماني می‌توانست سرآغازی بر تحولی تاریخی در صنعت نفت ایران باشد زيرا بعد از یکصد سال این نخستین بار است که فروش نفت خام کشورمان از پشت درهای بسته وزارت نفت به صورت شفاف در پیش روی اقتصاد کشور قرار می‌گیرد.
در همین حال هفته گذشته رشته عرضه‌های سهام جدید در فرابورس با عرضه اولیه دو شرکت پتروشیمی زاگرس و ساختمانی آس‌پ و همچنین گشایش نماد بانک دی ادامه یافت تا ارزش فرابورس به بیش از 20 میلیارد دلار برسد. در همین حال روند عرضه شرکت‌ها در فرابورس احتمالا هفته آینده نیز ادامه خواهد یافت به گونه‌اي که گشایش نماد بانک تات برای روز دوشنبه در بازار پایه فرابورس و همچنین احتمالا عرضه اولیه توسعه خوزستان غدیر در انتهای هفته صورت خواهد گرفت. در بورس اوراق بهادار نیز پس از مدت‌ها درج نام شرکت حمل و نقل خلیج‌فارس صورت گرفته و پس از مدت‌ها ممکن است این شرکت زیر مجموعه وزارت بازرگانی به جمع شرکت‌های حمل و نقلی این بازار نظیر حمل‌ونقل توکافولاد و پتروشیمی بپیوندد.
در بازار چه خبر بود؟
بازار داد و ستد روز چهارشنبه بازاري متعادل اما رکودی بود كه در آن معامله‌گران با افت 99واحدی شاخص کل مواجه شدند در همین حال تعطیلی آغاز هفته بورس که البته در روز یکشنبه موجب بروز هفته‌ای دو پاره خواهد شد نیز در رکود نسبی بازار تاثیر داشت. در معاملات چهارشنبه عرضه اولیه آ س پ در فرابورس و تداوم معاملات پرحجم در نمادهايی نظیر ایران خودرو و بانک پارسیان مورد توجه بود.
در معاملات روز چهارشنبه در گروه خودرویی نقل و انتقال سهام ایران خودرو از شرکت‌های سرمایه‌گذاری رنا و تامین اجتماعی به شرکت ناشناخته تدبیر سرمایه آزاد همچنان ادامه یافت. این در شرایطی است که ایران خودرو در هفته آینده شاهد برگزاری مجمع خواهد بود که بخش عمده‌ای از سود این مجمع برای افزایش سرمایه کنار گذاشته خواهد شد.
در همین حال در گروه خودرویی مجمع حساس سایپا نیز در رصد معامله‌گران قرار دارد.
در این گروه سرمایه‌گذاری سایپا روز چهارشنبه شاهد انتقال یک بلوک سهام از شرکت زیر مجموعه دهکده پاسارگاد به توسعه ساختمانی پارسیان بود. در همین حال افزایش نرخ فروش شرکت‌های خودرویی روز چهارشنبه معاون اول ريیس جمهوری را وادار به واکنش کرد به گفته رحیمی برخی از خودروسازان بی دلیل و بدون مجوز اقدام به افزایش قیمت بعضی از خودروها کرده‌اند که باید به این وضعیت رسیدگی شده و قیمت‌ها کنترل شود.
معاون اول ريیس‌جمهوری همچنین در مورد رشد قیمت فولاد بر ضرورت کوتاه کردن دست اخلال‌گران در بازار فولاد تاکید کرد و گفت: عده‌ای به دنبال سوء استفاده هستند و تلاش می‌کنند ضمن ایجاد تنش در بازار فولاد، قیمت‌ها را با نوسان مواجه کنند که باید هرچه سریعتر از اقدام آنان جلوگیری شود.
محمدرضا رحیمی در جلسه ستاد تنظیم بازار از مسوولان مربوطه خواست با استفاده از راهکارهای مطلوب وضعیت قیمت فولاد را ساماندهی کرده و مانع از ایجاد اخلال در بازار فولاد و محصولات فولادی شوند.
در گروه فولادی، گزارش سه ماهه شرکت‌های فولاد خوزستان و خراسان سبب کاهش نگرانی در مورد تاثیرات هدفمندی یارانه‌ها بر شرکت‌های فولادی شده، هر چند که این امر به کاهش حاشیه سود شرکت‌ها منجر شده است براساس گزارش فولاد خوزستان حاشیه سود ناخالص شرکت از 34درصد سه ماه نخست سال گذشته به 24درصد و سود خالص شرکت نيز از 80میلیارد تومان در سه ماهه به 50 میلیارد تومان کاهش یافته است. در همین حال سود فولاد خراسان به مدد تولید آهن اسفنجی افتی را تجربه نکرده است.
در گروه بانکی، روز چهارشنبه شرکت زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) «مدبر کشت توس» بلوک دیگری از بانک پارسیان را دریافت کرد. با خروج مدیریت بانک پارسیان از مجموعه ایران خودرو، در عمل ارزش مدیریتی این بلوک در ایران خودرو به ارزش سهام عادی تنزل پیدا می‌کند.
در گروه بانکی، بانک صادرات احتمالا هفته آینده با تقسیم اندک سود نقدی ,افزایش سرمایه را در دستور کار خود قرار خواهد داد. در این گروه بازار باشگفتی رشد سود بانک ملت به 412ریال در گزارش حسابرسی شده شرکت را تجربه کرده است. در این گروه رقابت بر سر بلوک 5درصدی بانک تجارت روز چهارشنبه نیز تا رقم 2هزار و 523ریال ادامه یافت. معامله این بلوک احتمالا راه را برای برگزاری مجمع فوق‌العاده برای اختصاص اولین کرسی هیات مدیره به سهامداران تازه وارد این شرکت هموار خواهد ساخت.
در گروه مالی‌ها بیمه دانا هم با تقسیم نكردن سود، سلسله مجامع نامناسب شرکت‌های بیمه‌ای را تکمیل کرد تا شکست «پی» بر«‌ای» بیمه‌ای‌ها دور از انتظار بازار نباشد.
در گروه غذایی گزارش 6ماهه مارگارین با کاهش شدید سود شرکت تا 143ریال همراه شده است. در گروه پتروشیمی، شرکت تازه وارد پتروشیمی زاگرس شاهد توقف نماد برای برگزاری مجمع انتخاب هیات مدیره و کاهش اعضا هیات مدیره از 7 به 5 است.
در گروه تجهیزات، مجمع شرکت صدرا همانند همیشه با حاشیه‌های فراوانی همراه بود. در این میان انتشار برخی خبرها در مورد وضعیت دارایی‌هاي صدرا از جمله وضعیت کارگاه این شرکت، قابل توجه بود.
معاون اداری و مالی صدرا در این مجمع گفت: ما در صدرا گزارش غیرواقعی منتشر نمی‌کنیم و مشکلات صدرا بسيار سنگین است اما در حال رفع آنها هستیم و لازم است بدانید که قرارگاه خاتم خود خریدار سهام صدرا نبود و بر اساس تصمیم‌گیری کارگروه دولت با عضویت تعدادی از وزرا برای حفظ و احیای صدرا سهام اصلی صدرا را در اختیار گرفت و مامور بود تا صدرا را احیا کند. بر این اساس قرارگاه با تصمیم دولت صدرا را خرید تا صدرا زنده بماند. از سوی دیگر، دیگر سهامداران عمده شرکت هیچ برنامه و بحثی در خصوص رها کردن سهم ندارند يا اینکه بخواهند سهم شناور آزاد صدرا را در بورس کم کنند.
وی افزود: صدرا با 47 سال سن، هیچ جایی در کشور ندارد در واقع به این معنا که صدرای 47 ساله دارایی خاصی ندارد و به طور مثال سال گذشته، مالک زمین کارخانه بوشهر درب کارخانه را پلمب کرد زيرا زمین متعلق به او بود.
در مجموع بازار روز چهارشنبه بازاری متعادل اما رکودی بود که در آن ارزش معاملات به 4/133میلیارد تومان بالغ شد که 3/28درصد آنرا معامله بلوک ایران خودرو تشکیل داد. از 191نمادی که روز چهارشنبه به روی تابلو رفتند 106نماد با کاهش قیمت و 80نماد با رشد ارزش معامله شدند. با این کارنامه شرایط کلی بازار در هفته سوم تیرماه همچنان رکودی باقی ماند شاخص در کل هفته 514واحد افت کرد و شاخص بازده نقدی و قیمت نیز 2هزار و 93واحد افت کرد ارزش معاملات نیز 508میلیارد تومان در کل هفته بود که 44درصد افت کرد.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





یک شنبه 26 تير 1390برچسب:,

|